حرکت اسکات پرشی

زیر بغل هالتر معکوس

زیر بغل هالتر معکوس

2019-06-11

پرس زیر سینه دستگاه

پرس زیر سینه دستگاه

2019-06-11

اسکات پرشی حرکتی چند مفصلی است که عضلات چهار سر ران را مورد هدف قرار می دهد ، اما به دلیل ماهیت آن عضلات پشت ، عضلات سرین ( باسن ) ، عضلات شکم و عضلات همسترینگ ( پشت پا ) را نیز درگیر می کند. حرکت اسکات شاه تمام تمرینات است که بیشتر از 256 عضله را در یک حرکت به کار می گیرد! برای بدنسازان ، ورزشکاران و وزنه برداران حرکت اسکات یک تمرین ترکیبی بوده که باید در هر برنامه تمرینی بدنسازی بگنجانید.

برای بدنسازای حرکت اسکات یکی از سه حرکت اساسی ( پرس سینه و ددلیفت ) محسوب می شود. برای ورزشکاران حرکت اسکات یک شاخص خوب برای میزان عملکرد آن ها و برای بدنسازان اسکات یک حرکت ترکیبی بوده که تقریبا تمامی عضلات مرکزی و فوقانی بدن را به کار می گیرد. با تغییر محل قرارگیری پا ، تاکید اسن حرکت از مفصل ران به عضله همسترینگ تغییر خواهد کرد.

آناتومی بدن ( عضله چهار سر زانو )
آناتومی بدن ( عضله چهار سر زانو )
  • عضله اصلی درگیر در تمرین اسکات پرشی : عضله ران پا
  • نوع تمرین : پلی متریک
  • مکانیک : ترکیبی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : وزن بدن
  • نوع نیرو تمرین اسکات پرشی : فشاری
  • عضلات ثانویه درگیر در این تمرین : ماهیچه سرین ، همسترینگ

نحوه انجام تمرین اسکات پرشی :

  1. دستان خود را در حالت ضربدری روی سینه قرار داده و در حالت اسکات پرشی قرار بگیرید. برای شروع حرکت اسکات پرشی پاهای خود را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید.
  2. زانوی خود را اندکی خم کرده ، پشت کمرتان باید صاف و سینه شما به سمت جلو باشد.
  3. تا جایی که مفصل ران پای شما موازی با سطح زمین باشد به سمت پایین حرکت اسکات را انجام دهید.
  4. لحظه ای که شما به عمق اسکات پرشی رسیدید ، از طریق پاشنه پا به زمین فشار وارد کرده و به سمت بالا بپرید.
  5. تا جایی که می توانید به سمت بالا بپرید و به آرامی به سمت پایین بیایید. از انگشتان پا برای ایجاد فشار استفاده کنید.
  6. به محض پایین آمدن سریعا دوباره به سمت بالا بپرید و تا جایی که می توانید تمرین اسکات پرشی را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • تا جای ممکن به آرامی به سمت پایین بیایید. می توانید این کار را از طریق تماس انگشتان پا با سطح زمین انجام دهید.
  • اگر از قبل از ناحیه زانو و پشت کمر خود آسیب دیده اید ، هنگام انجام حرکت اسکات پرشی احتیاط کنید ، زیرا ممکن است به شما فشار زیادی وارد شود.
آموزش اجرای صحیح حرکت اسکات پرشی

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت ران و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید