به گفته متخصصان تغذیه فیلی، چگونه به طور مسئولانه انبار خود را ذخیره کنید


خرید خواربارفروشی در زمان شیوع ویروس کرونا حداقل یک گردباد بوده است. چیزی که مردم آن را “خرید وحشتناک” می نامند، افزایش یافته است، که اساساً به این معنی است که مردم در حال ذخیره مواد غذایی و لوازم هستند. با وجود این، فروشگاه‌های مواد غذایی تمام تلاش خود را می‌کنند تا اقلام مورد تقاضا را در قفسه‌ها نگه دارند، حتی برخی از آنها یک شبه بسته می‌شوند تا زمان ذخیره‌سازی مجدد وجود داشته باشد.

برای اینکه به شما کمک کنیم انبارهای آشپزخانه خود را به صورت عملی تر ذخیره کنید، ما به متخصصان تغذیه فیلی مراجعه کردیم تا راهنمایی هایشان را در مورد خرید و نگهداری مسئولانه مواد غذایی ارائه دهند تا بیش از حد خرید نکنید یا اجازه ندهید غذا هدر برود. بعلاوه، آنها توصیه هایی در مورد آنچه که در صورت بیماری باید بخورید، ارائه می دهند تا بتوانید در اسرع وقت به سلامتی خود بازگردید.

گروه های غذایی اصلی را به خاطر بسپارید

هنگام تهیه فهرست مواد غذایی، مهم است که پنج گروه غذایی را در نظر داشته باشید: پروتئین، میوه، سبزیجات، غلات و لبنیات. متخصصان تغذیه ما خرید ترکیبی از تازه، منجمد و فاسد نشدنی را در هر دسته توصیه می کنند. مخصوصاً برای چیزهای فاسد نشدنی، لیز مک ماهون موارد زیر را پیشنهاد می کند: لوبیا و عدس کنسرو شده یا خشک. شیر تغلیظ شده یا پایدار؛ ماکارونی نخود یا عدس؛ کنسرو ماهی مانند ماهی تن، سالمون یا ساردین؛ کنسرو مرغ؛ غلات مانند کینوا و برنج قهوه ای؛ آجیل و کره آجیل؛ روغن زیتون؛ سبزیجات کنسرو شده؛ و میوه خشک این اقلام انباری با ماندگاری طولانی دارای مواد مغذی بالایی هستند که به ویژه در مواقع بیماری مفید است.

علاوه بر این، می‌توانید در صورتی که هر روز همان نوع غذاها را می‌خورید، می‌توانید برخی از مواد طعم‌دهنده مانند سالسا و سس‌ها یا بسته‌های ادویه‌ای بخرید تا غذاهایتان را شاداب کنید. کلی بیکس تغذیه وین همچنین، اکثر کارشناسان ما خرید میله های پروتئین کم قند مانند RXBAR را برای تکمیل پروتئین دریافتی خود توصیه می کنند.

به کمیت فکر کنید

نمیدونی چقدر بخری؟ OnPoint Nutrition’s زوئی فاینمن می‌گوید بهترین استراتژی این است که طبق روال عادی روزانه خود برنامه‌ریزی کنید. اگر هر روز صبح برای صبحانه تخم مرغ می خورید، بهتر است حداقل دوجین تخم مرغ بخرید. “[Then] فینمن می‌گوید اگر سه روز را با جزئیات برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید این مقدار غذا را در پنج ضرب کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را پوشش می‌دهید.

اگر یک خانواده دو نفره هستید، بیکس می‌گوید که برنامه‌ریزی کنید حداقل یک کیسه بخار سبزیجات منجمد را در روز مرور کنید و فریزر خود را با کیسه‌های ماهی، مرغ، سبزیجات و انواع توت‌ها منجمد کنید. اگر یک خانواده چهار نفره یا بیشتر هستید، مک ماهون پیشنهاد می‌کند روی لوبیا و کینوا سرمایه‌گذاری کنید، زیرا از نظر تغذیه‌ای غلیظ و فاسد نشدنی هستند، و «بخش مناسبی از مقدار کمی تهیه کنید – یک فنجان کینوا خشک در نهایت سه فنجان می‌سازد. پخته شده است.»

آب را نیز فراموش نکنید. CDC توصیه می کند حداقل یک گالن آب در روز برای هر فرد و هر حیوان خانگی در خانه خود به عنوان بخشی از آمادگی عمومی برای اضطرار ذخیره کنید.

مطابق زمان ماندگاری غذا بخورید

برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی، یک قانون اساسی این است که اول تازه (و باقیمانده غذا)، در مرحله دوم منجمد و در آخر مواد فاسد نشدنی. به عنوان مثال، اگر اهل ساندویچ هستید، می‌توانید در هفته اول گوشت بوقلمون بخورید، سپس به گوشت مهر و موم شده روی بیاورید (که صبر کنید تا بوقلمون از بین برود). بث آگوست. آگوست همچنین به ما یادآوری می‌کند که هنوز هم می‌توانید برخی از محصولات را که از دو هفته گذشته است، بخورید، از جمله گوجه‌فرنگی گیلاسی، مرکبات، هویج کامل، کلم و پیاز. علاوه بر این، فاینمن توصیه می‌کند که برخی از غذاهای آماده‌شده مانند سوپ، فلفل دلمه‌ای و دلمه‌ها را فریز کنید زیرا به خوبی در فریزر نگه می‌دارند.

ترزا شانک متخصص تغذیه فیلی این دستور تهیه اسموتی پروتئینی را ارائه می دهد که از غذاهایی که در قفسه نگهداری می شوند، اما طعم فوق العاده تازه ای خواهند داشت: یک فنجان توت یخ زده (به انتخاب شما)، یک مشت اسفناج یخ زده، یک پیمانه پودر پروتئین ترجیحی، یک قاشق غذاخوری کره آجیل، و یک فنجان شیر بادام شیرین نشده.

این غذاها را بخصوص در هنگام بیماری بخورید

اگر مریض شدید، مطمئن شوید که مقدار زیادی مایعات بخصوص آب می نوشید. در حالی که هیچ غذایی وجود ندارد که واقعاً از ابتلا به ویروس جلوگیری کند، می توانید با استفاده از غذاهای طبیعی تقویت کننده ایمنی مانند مرکبات، سبزیجات، چای سبز، آبگوشت و عسل، از سیستم ایمنی بدن خود حمایت کنید. ملیسا گرین هنکین غذاهای غنی از پروبیوتیک (مانند ماست های کم قند، سبزیجات ترشی، کومبوچا)، انواع توت ها که منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند و فلفل دلمه ای (حتی از نوع منجمد!) را توصیه می کند، زیرا سرشار از ویتامین C هستند. سانک شما را تشویق می کند. زنجبیل تازه یا پودر شده را به آب گرم اضافه کنید، سیب زمینی سرخ کرده یا اسموتی ها را هم بزنید زیرا خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد.

برای کمک به افزایش مصرف پروتئین و کاهش احتمال از دست دادن توده عضلانی در هنگام بیماری، مک ماهون خوردن لوبیا پوره شده، سوپ رشته فرنگی کم سدیم مرغ، نان تست پر شده با کره بادام زمینی یا پودر پروتئین کلاژن بدون طعم را در چای پیشنهاد می کند.

مصرف این غذاها را به خصوص در هنگام بیماری کاهش دهید

همه کارشناسان ما موافق هستند که شما باید سعی کنید در هنگام بیماری تا حد امکان به طور معمول و متعادل غذا بخورید تا مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید تا به حالت سالم برگردد. با این حال، مانند هر زمانی که احساس خوبی ندارید، بیکس اند گرین هنکین توصیه می کند که از مصرف غذاهای حاوی قند مصنوعی مانند آب میوه، نوشابه و آب نبات خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث التهاب شوند. از آنجایی که CDC اعلام کرده است که یک علامت بالقوه ویروس کرونا تنگی نفس است، شانک می‌گوید ممکن است بخواهید از غذاهای مخاط‌ساز مانند شیر لبنی، ماست، پنیر و بستنی خودداری کنید.