بهترین راه کاهش وزن

همه ی افراد برای بررسی وزن خود به عدد نشان دهنده بر روی ترازو اکتفا می کنند و با توجه به عددی که ترازو نشان می دهد روند کاهش وزن خود را بررسی می کنند. اما آیا می دانید که عدد روی ترازو ملاک دقیقی برای بررسی وزن نیست؟! در این قسمت می خواهیم به بررسی بهترین روند کاهش وزن بپردازیم.

‌در ابتدا توضیحی داشته باشیم راجع به توده های بدن. بدن ما از سه قسمت تشکیل شده، آب، توده ی چربی و توده ی عضلانی که با استفاده از دستگاه آنالیز بدن می توانیم این توده ها را با دقت بسیار بالایی اندازه گیری نماییم.

توده ی چربی اگر از حد نرمال بیشتر باشد نشانه تجمع چربی در بدن هست و باعث اضافه وزن و زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی است.

پس بالا بودن این توده یک امتیاز منفی برای بدن به شمار می رود.‌

برعکس توده ی چربی، یک توده ی بسیار مفید داخل بدن داریم به اسم توده ی عضلانی که بافت فعالی است و باعث سوخت و ساز بهتر بدن می شود. مقدار این توده هر چقدر بیشتر باشد، امتیاز مثبت برای بدن تلقی می گردد.

‎در بعضی افراد به واسطه افزایش فعالیت بدنی و ورزش مناسب، میزان توده عضلانی بدن بیشتر از حالت طبیعی قرار می گیرد و این امر باعث می شود که در تست سنجش ترکیبات بدنی وزن هم بالاتر از حد نرمال نمایش داده شود و به عنوان امتیاز مثبت تفسیر شود. چرا؟! ‌

‎به دلیل اینکه این افزایش وزن ناشی از توده ی مفید بدنی است نه توده ی چربی بدن. و به واسطه ی افزایش توده ی عضلانی، وزن هم بالاتر از محدوده ی طبیعی نشان داده می شود. لازم به ذکر است این تفسیر در شرایطی مثبت تلقی می گردد که توده ی چربی در محدوده ی طبیعی قرار گرفته باشد. برای بهتر متوجه شدن این موضوع، کلیپ زیر را می توانید ملاحظه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید