اهمیت گوشت قرمز در بدنسازی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)
Loading…

اهمیت گوشت قرمز در بدنسازی

اهمیت گوشت قرمز در بدنسازی بر هیچ یک از ورزشکاران پوشیده نیست. نقش گوشت قرمز برای بدنسازی فقط  به علت وجود میزان بالای پروتئین آن نمی‌باشد. بلکه گوشت قرمز سرشار از ویتامین‌ها و منابع معدنی طبیعی است. لازم است برای کسب فواید گوشت قرمز در بدنسازی، از کیفیت و تازگی محصول اطمینان داشته باشید. منابع پروتئینی فقط سینه مرغ و سفیده تخم‌مرغ نیستند. سعی نمایید تا انتخاب‌های خود را متنوع‌تر کنید.

اگر تأثیر برنامه تمرینات بدنسازی را 30 درصد بدانیم، رژیم غذایی تأثیری 70 درصدی درروند پیشرفت خواهد داشت. این‌که چه مکمل‌هایی استفاده ‌کنیم، تمریناتمان به چه صورت است و… همگی مهم هستند. اما  اگر روی غذای خود تمرکز نکنید، دیگر فعالیت‌ها فایده‌ای نخواهند داشت. غذا در اصل یکی از بزرگ‌ترین معماهای بدنسازی است.

این اصطلاح “تو همان چیزی هستی که می‌خوری” اغراق نیست و اهمیت برنامه تغذیه برای عضله سازی را نشان می‌دهد. بی‌شک گوشت قرمز در بدنسازی، تنها منبع پروتئینی نیست. اما یکی از محبوب‌ترین منابع غذایی برای بدنسازان محسوب می‌شود.

 اهمیت گوشت قرمز در بدنسازی چیست؟ آیا از فواید گوشت قرمز برای بدنسازی آگاهید؟ در ادامه با تن‌ورز همراه باشید تا با نقش گوشت قرمز برای بدنسازی از زبان یک بدنساز حرفه‌ای به نام “مری کریستین” آشنا شوید.

برای دریافت برنامه تغذیه بدنسازی از مربیان تن‌ورز کلیک کنید.

بیش از 25 سال است که تمرین کرده و رژیم خود را تحت کنترل دارم. همیشه به تأثیر هر ماده غذایی سبزرنگی معتقد بوده‌ام. سبزیجات برگ‌دار از نوع مورد علاقه من هستند. در رابطه با پروتئین، سفیده تخم‌مرغ و ماهی سفید را دوست دارم. ماهی‌هایی همچون “ماهی پولاک”، ” لوزی ماهی” و یا “قزل‌‌آلا وحشی” از انواع آن هستند.

در یکی از مسابقات سال 1999، یکی از داوران بعد از این‌که از صحنه خارج شدم، مرا به دیوار چسباند. و گفت: “اگر قرار است چند هفته دیگر دوباره مسابقه دهی، به خانه برو و یک استیک بخور!” من چند سالی بود که چیزی جز ماهی و سفیده نخورده بودم! نمی‌دانستم که چه قدر به خاطر تغذیه از دست رفته‌ام و تأثیر گوشت قرمز در بدنسازی را نادیده گرفته بودم.

من در اصل چربی بد گوشت قرمز برای بدنسازی را نمی‌خواستم. بنابراین یادم آمد که یک‌بار در مورد چربی کم گوشت گوزن مطلبی خوانده بودم. چون این گوشت در گروه گوشت قرمز قرار داشت، گشتی در اینترنت زدم. از فروشگاهی گوشت گوزن، آهو و شترمرغ استرالیایی خریدم و تهیه گوشت کانگورو را به بعد واگذار کردم.

گوشت قرمز در بدنسازی

اگر از ارزش غذایی گوشت گاو بیشتر نباشد، همه این گوشت‌ها تقریباً ارزش یکسانی دارند. فقط دارای چربی کمتری به اندازه همان چربی مرغ و ماهی هستند. منبعی طبیعی از فسفر، پتاسیم، آهن، کراتین و … نقش گوشت قرمز برای بدنسازی به حساب می‌آید.

من در آن مسابقه‌ مقام پنجم را کسب کردم. سه هفته بعد، دوم شدم و فوق‌العاده به نظر می‌رسیدم. همچنین احساس خوبی داشتم. بنابراین برای پیدا کردن بهترین گوشت قرمز برای بدنسازی و جایگزین‌های آن، شروع به جستجو کردم. صادقانه بگویم که این گوشت‌ها ارزان نیستند. اما از اهمیت گوشت قرمز در بدنسازی هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین مشکلی که مردم با مصرف گوشت قرمز در بدنسازی دارند، طعم آن است. طعم گوشت به محل تولد، نژاد و نحوه کشته شدن آن بستگی دارد. اگر گوشت‌های خود را مستقیماً از یک مکان قانونی خریداری کنید، می‌توانید از کیفیت آن مطمئن شوید.

برای بهبود طعم گوشت کمی سیر به آن اضافه کنید تا خوشمزه شود. من 8 تا 10 قطعه گوشت منجمد را درون یک قابلمه با یک حبه سیر خردشده قرار می‌‌دهم. بعد 2 و نیم تا 3 ساعت آماده و آبدار است.

اگر قصد شرکت در مسابقات بدنسازی را ندارید و فقط هدف شما میل یک وعده غذایی خوب است، می‌توانید از گوشت‌های قرمز دیگر استفاده کنید. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این گوشت‌ها را درست مثل گوشت‌ گاو بپزید، طعم آن را تغییر دهید و از فواید گوشت قرمز در بدنسازی بهره‌مند شوید. ممکن است، بسته به عادات رژیم غذایی خود، مجبور شوید به آن روغن‌ اضافه کنید.

در رابطه با مقدار مصرف گوشت قرمز در بدنسازی، اگر مسابقه نداشته باشم، 400 گرم تا نیم کیلو گوشت خریداری می‌کنم. یک قطعه گوشت شترمرغ را در یک قابلمه با چند سیب‌زمینی خردشده، پیاز، سیر، کرفس و اسفناج منجمد ریخته و 6 ساعت بعد خورشتم آماده است!

گوشت قرمز مورد علاقه من، گوشت گوزن، کانگورو و شترمرغ اروپایی است. گوشت کانگورو در واقع لخم‌‌ترین گوشت قرمز و دارای طعمی کمی شیرین است. طعم گوشت شترمرغ بیشتر شبیه گوشت گاو است.

جمع‌بندی

اهمیت گوشت قرمز در بدنسازی بر هیچ یک از ورزشکاران پوشیده نیست. برای بهره بردن از فواید این پروتئین غذایی، کیفیت و سلامت آن نیز حائز اهمیت است. نقش گوشت قرمز برای بدنسازی علاوه بر میزان پروتئین آن، وجود موارد دیگری هم‌چون فسفر، پتاسیم، آهن، کراتین و… است. برای بهبود طعم این پروتئین، کمی سیر به آن بیفزایید و از فواید گوشت قرمز در بدنسازی بهره‌مند شوید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


N:1672

دیدگاهتان را بنویسید