اسکات هالتر از جلو با دستگاه اسمیت

جلو بازو دمبل معکوس ایستاده

جلو بازو دمبل معکوس ایستاده

2019-07-24

جلو بازو دمبل چکشی نشسته

جلو بازو دمبل چکشی نشسته

2019-07-24

اسکات از جلو با اسمیت یک حالت از تمرینات اسکات از جلو است که برای تقویت عضلات پا طراحی شده است. به طور کلی این تمرین فشار زیادی بر روی عضلات ران پا ایجاد می کند. استفاده از دستگاه اسمیت این اطمینان را حاصل می کند که میله هالتر در موقعیت ثابتی قرار دارد و نیاز برای تثبیت در حین تمرین را از بین می برد. شما می توانید این تمرین را برنامه تمرینی عضلات پا و یا عضلات کل بدن ادغام کنید.

آناتومی بدن ( عضله چهار سر زانو )
آناتومی بدن ( عضله چهار سر زانو )
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله ران پا
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : ترکیبی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دستگاه اسمیت
  • نوع نیرو : فشاری ( دو طرفه )
  • عضلات ثانویه درگیر در این تمرین : شکم ، ابداکتور ، ماهیچه سرین ، ساق پا ، همسترینگ ، پشتی کوچک

نحوه اجرای تمرین اسکات از جلو با اسمیت :

  1. هالتر را در ارتفاع زیر شانه هایتان بر روی دستگاه اسمیت قرار دهید.
  2. زیر میله هالتر به گونه ای قرار بگیرید که میله بر روی سرشانه های شما ( مقابل گردنتان ) قرار گیرد.
  3. هنگامی که میله در موقعیت مناسبی قرار داشت ، هر دو دست خود را زیر میله نگه دارید.
  4. نفس عمیقی بکشید و با چرخش حرکت مچ دست میله هالتر را از روی قفسه دستگاه اسمیت بلند کنید.
  5. زانوهایتان را خم کرده ، باسن را به سمت عقب برده و در همان حالت بنشینید.
  6. هنگامی که ران پای شما موازی با سطح زمین شد ، از طریق فشار پاشنه پا به سطح زمین بلند شوید و مفصل ران پاهایتان را صاف کنید.
  7. نفس خود را بیرون داده ( بازدم ) و زانوها و ران هایتان را کاملا صاف کنید.
  8. تا جایی که می توانید تمرین اسکات از جلو با اسمیت را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • بازوها را کاملا موازی با زمین نگه دارید و اجازه ندهید هالتر به جلو حرکت کند.
  • کمر را کاملا صاف نگه دارید.
  • زانوها حین پایین‌ رفتن باید از نوک انگشتان پا جلوتر قرار گیرند.
  • اجازه ندهید پاشنه پاها در حین اجرای تمرین اسکات از جلو با اسمیت از زمین جدا شوند.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت ران و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید